Tiggeren som har råd til sigg

Jeg blir lettere forbanna, men han fikk ikke lov til å ødelegge humøret mitt som jeg ville beholde i det møte jeg skulle ha med et vakkert menneske.

På vei til et møte jeg hadde i dag så dukket det opp en «tigger» med et notat. Det stod vel noe sånt som at han ikke hadde jobb, ikke et hjem eller penger. Og om jeg ville bidra til det. Jeg er ikke en stor fan av tiggere, jeg kan ikke få meg til å stole på dem. Men det hender en sjelden gang at jeg ikke makter å bare gå videre. Det har ikke med den som står der å gjøre men det er meg.. har nok noe med dagsformen å gjøre.

Så, der tok jeg imot denne lappen han strakte mot meg og skumleste den. Så visste jeg at jeg hadde 2 hundrelapper og 2 tohundrelapper i lommeboka og ikke en eneste mynt. Jeg stoppet opp og åpnet lommeboka, jeg var sånn halvveis forbi han så jeg måtte gå et par skritt tilbake. Tok opp en hundrings og ga han den. Så sa jeg; her du kan ta den og ga han lappen hans tilbake. Takk svarte han. Jeg snudde meg raskt og gikk videre.

Så sitter vi der i vinduet på Jøndal Gårdsbakeri og skravler. Jeg hadde jo fortalt om tiggeren utenfor og spurt om hun også ga han penger. Men jeg hadde gitt nok for oss begge. Og jammen meg, rett utenfor på krakken satte han sekken sin med en sigg i munnen.

Da kjente jeg at jeg mest lyst til å klappe meg i panna. Kan du røyke, da mister jeg respekten. Da er du ikke blakk nok. Snur meg til «daten» min og sier; se der du, der er han som fikk penger. Han har råd til å røyke da. Kanskje det var det hundrelappen min gikk til. 104 kroner for 20 røyk, er vel noe sånt det koster nå?

Nydelig lapskaus på Jøndal, det Økologiske bakeriet i Eidsvoll <3

Nydelig lapskaus på Jøndal, det Økologiske bakeriet i Eidsvoll ❤

Note to self, du trenger ikke gi til de på gata. Da er det bedre om du gir de pengene til noen andre. Eventuelt kunne jeg invitert han inn på en porsjon med lapskaus på Jøndal.

Smil fra meg ❤

Om marlenhoeier

Velkommen til bloggen min. Her vil jeg skrive om mitt liv og det jeg brenner for. Ønsket for denne bloggen er at den ikke skal forsvinne i det store havet av alle bloggene som eksisterer. Jeg er en veldig energisk og engasjert jente, så følg med :)
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

