Ostekake PARFAIT

Hva betyr parfait? Parfait er frank og betyr perfekt.

Min 17 Mai dessert var ikke perfekt i mine øyne, men perfekt nok til å være første gang jeg lager den. Jeg er en slumper og har vel vanskelig for å følge en oppskrift. Nå ble det i alle fall en god dessert i dag og jeg skal få den så parfait neste gang. Nå er jeg ikke kjent for hverken å bake eller lage mye søtt, men gøy å lage noe som smakte godt og så lekkert ut.

ostekakeparfait

Så ble det jo litt på slump, men jeg titta en del på oppskriften.
Det ble 10 desserter i forskjellige skåler og glass.

Ingredienser

450 g Philadelfia kremost
4 dl kremfløte
1 pk. Kornmo kjeks
2 Lime
1 pk. blåbær
1 pk. bringebær
1 kurv jordbær
1/2 pakke Røros smør
50 gram hasselnøtter
2 ts Naturata Bourbon-Vanille
1 dl Melis fra Helios

Først startet jeg med å knuse kjeksen og hasselnøttene. Finknuste det ikke denne gangen, men vurderer å finknuse neste gang jeg skal lage dette. Og jeg brukte litt for lite smør etter min smak, jeg er en RØROS SMØR elsker. Blandet dette sammen og trykket det ned i dessertskålene. La i litt bær før jeg sprøytet i ostekremen med en sprøytepose. Rørte inn en del limesaft og skall sammen med melis og vanilje i kremen. Blandet så kremen inn i kremosten. Jeg smakte meg til underveis. I min familie (utenom meg) så er søtt alltid godt. Så bruk gjerne mer melis om dette er tilfelle hos deg også. Pyntet så med mer bær før de ble satt til avkjøling. Før servering skar jeg opp mer jordbær og pyntet med mynteblad. Det hvite er kokos. Fersk og nyåpnet raspet over.

Min fineste 17 mai dessert 🙂 skulle gjerne brukt kun ØKOLOGISK, men det får bli neste gang.

Smil fra meg ❤

Om marlenhoeier

Velkommen til bloggen min. Her vil jeg skrive om mitt liv og det jeg brenner for. Ønsket for denne bloggen er at den ikke skal forsvinne i det store havet av alle bloggene som eksisterer. Jeg er en veldig energisk og engasjert jente, så følg med :)
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

