MARLEN’S ENERGISUPPE

Dette må du virkelig ta deg tid til å lage, ser ikke godt ut men smaker nydelig.

For en måned siden fikk jeg tips av en venninne å lage en suppe med alt jeg hadde av grønnsaker. Meningen var nok å koke det sammen og spise det sånn. Ettersom jeg fant frem diverse grønt så kom det en utrolig inspirasjon underveis. Suppen ble knallgod og det fikk jeg virkelig bekreftet av en av venninnene mine som ikke er like glad i å lage mat som det jeg er.

Her kommer en oppskrift på dagens Energisuppe som skal være med til fjells.

suppe1
En liten titt i gryta under prosessen 🙂

Ingrediensene fra dagens overraskelse: (ja det blir virkelig en overraskelse)
Jeg bruker økologisk, får stort sett tak i det meste nå 🙂

Grønne erter
Blomkål
Tomater
Gulrøtter
Poteter
Rabarbra (jeg har i fryseren fra i sommer)
Søtpoteter
Spinat
Hvitløk
Knuste tomater
Vann
Røros smør
Olivenolje
(hadde også i 3 dl grønnsakssuppe jeg hadde fryst, også laget fra bunnen)
Salt
Pepper
Karri
Karve
Kørvel
Gurkemeie
Timian
Oregano
Cayennepepper
Spisskummen
(Første suppen jeg lagde hadde jeg også i en del frisk Basilikum)

Ja, det var vel det hele så langt jeg husker. Neste gang skal jeg skrive ned underveis.
Først lot jeg alt sammen koke opp først på 9 og så en stund på 7, før jeg lot suppen småkoke på 1 i nesten 2 timer. Lot suppen avkjøle seg litt før jeg kjørte den i blenderen med litt kaldt vann.

suppe2
En liten smaksprøve til kvelds

Da ønsker jeg lykke til og det er bare å spørre meg om tips underveis. Hjelper til med glede. Mat er digg!

Inspirasjonssmil fra meg ❤

Om marlenhoeier

Året er 1979, byen er Oslo og på Aker sykehus kommer det ei lita tulle til verden. Med et øre i brett og ei bannende mor presser hun seg ut med bena først og knærne i knekk. Tulla får navnet Ann-Marlen av sin bror som har sunget Anne Marlene ser du mann-anne-du i fire måneder. Livet videre har bydd på mye fint samt endel utfordringer. Å leve i ærlighet med kjærlighet gjør ikke livet til A4. Veien blir til når jeg går, så da bretter jeg opp ermene og går på. Du som tror at du kan endre verden, du får det til <3
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til MARLEN’S ENERGISUPPE

  1. nammm Marlen du er så flink!

Legg igjen en kommentar