Gresskarsuppe med chili og koriander

Mmm.. startet uken med å lage en nydelig suppe jeg varmt kan anbefale. Har også hatt en test-kanin som ikke er så glad i grønnsaker, hun elsket denne suppa.

November 2014 085

Ingredienser

Chili
Hvitløk
Løk
Røros smør
Matfløte
Spisskummin
Fersk Koriander
Himalaya salt
Sort pepper
Gresskar (min favoritt er Hokaido som du også kan bruke skallet på)

Først brunet jeg chili, hvitløk og løk i smør en god stund. Før jeg tilsatte fløten.
Hadde i litt vann før jeg kom på at det er bedre og bruke vannet fra de kokte gresskar bitene.
Så, -da kokte jeg de litt i etapper sånn at jeg kunne bruke vannet.
Knuste bitene med en stapper og lot det koke seg inn i væsken.
For å få en fin suppe kjørte jeg alt underveis i blender.

November 2014 084

Lot suppen koke til feelingen sa den var klar. Og den smakte helt utrolig godt. Toppet den med finhakket koriander.
Ser frem til middag i dag. Tror jeg må ha litt til lunsj også..

Smil og glad tirsdag fra meg 🙂

PS. Jeg reagerer til tider på melk, så neste gang jeg lager denne skal jeg prøve med annet enn matfløte.

Om marlenhoeier

Velkommen til bloggen min. Her vil jeg skrive om mitt liv og det jeg brenner for. Ønsket for denne bloggen er at den ikke skal forsvinne i det store havet av alle bloggene som eksisterer. Jeg er en veldig energisk og engasjert jente, så følg med :)
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

