Utdrag fra den supre boka – BLI BEST MED MENTAL TRENING

Utdrag fra den supre boka - BLI BEST MED MENTAL TRENING

Liker virkelig denne boka, måten Larssen skriver på. Og ikke minst tenker på 🙂 Når jeg leste dette kapitlet som jeg skal skrive litt fra så ble jeg så glad. Det er sånn jeg har holdt meg selv oppe det siste året. Kjørt på hele tiden, tenkt på at det en dag er over. Les og nyt!

KJØP BOKA 😀

En dag skal jeg dø
-Om tjue år fra nå vil du være mer skuffet over det du ikke gjorde enn over det du gjorde. Så kast loss, forlat havnen og la vinden ta tak i seilene. Utforsk. Drøm. Oppdag. -Mark Twain-

Når du skal sette livet i perspektiv, må du plassere deg som enkeltmenneske inn i den store verdenen som omgir deg. Hva folk velger å legge vekt på, varierer fra person til person. For meg hjelper det å tenke at en dag skal jeg dø. Livet er kort. Vi får våre tilmålte år på jorden, så dør vi. Det høres dramatisk ut, men for meg er det ikke noe negativt forbundet med det. Tvert imot – det minner meg på at jeg må få noe ut av den situasjonen jeg befinner meg i akkurat nå.

Jeg ser for meg at jeg er døende, og tenker at alt har en ende. Alt tar slutt: en opptaksuke, en småbarnstid, en eksamensperiode. Karrieren min. Og til dør jeg. Forhåpentligvis blir jeg gammel, og hva jeg i så fall å si til meg selv på dødsleiet? Er jeg stolt av livet mitt? Brukte jeg det så godt jeg kunne?

OG HER KOMMER DET KULESTE 🙂

For noen år siden hørte jeg en historie om at Kjell Inge Røkke hadde en nedtellingsmekanisme på datamaskinen sin. Med utgangspunkt i en snittalder telte maskinen de sekundene, minuttene, timene og årene Røkke hadde igjen å leve. Kanskje er dette bare en myte, men jeg synes uansett den illustrerer et godt poeng, og at det definitivt er en effektiv måte å sette livet i perspektiv på. For noen kan det å minne seg på at tiden går, faktisk være motiverende i seg selv. Det kan gi dem «a sense of urgency» , som det heter på engelsk, en fornemmelse av at den tiden man har til rådighet, ikke er ubegrenset, at det er nå det gjelder. Livet er kort, og da kan det være fornuftig å minne seg selv på at hvert sekund teller.

Fantastisk denne boken, jeg blir så glad når jeg leser den. Denne mannen og jeg mener akkurat det samme 😀

Grip dagen, i morgen er det onsdag og en ny dag!

Om marlenhoeier

Velkommen til bloggen min. Her vil jeg skrive om mitt liv og det jeg brenner for. Ønsket for denne bloggen er at den ikke skal forsvinne i det store havet av alle bloggene som eksisterer. Jeg er en veldig energisk og engasjert jente, så følg med :)
Image | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

