Vår vanligste middag

Vår vanligste middag

Fra boken; Sannheten på bordet.
Boken jeg anbefaler alle som ønsker å ta vare på helsa si og kjøpe..

Den vanligste maten på norske middagsbord er kylling. Mediene og myndighetene synes å være skjønt enige om at kyllingkjøtt er sunn og mager mat. I 1980 spiste hver nordmann i gjennomsnitt mindre enn 3 kilo kylling i året. Nå er forbruket seksdoblet og ligger på 18 kilo.

Ernæringsfysiolog og professor Anne Haug ved UMB i Ås fastslo nylig at man heller enn kylling bør spise rødt kjøtt fra lam. Årsaken er at kyllinger som spiser kraftfôr, slik nesten alle gjør, utvikler store forekomster av fettsyren omega-6 og tilsvarende lite omega-3. Problemet er ifølge Haug at omega-6 blir omdannet til det hormonlignende stoffet arakidonsyrei menneskekroppen. Får man for mye arakidonsyre, øker faren for hjerte -og karsykdommer, blodpropp, betennelser, allergier, kreft og redusert immunforsvar. Blant de fremste tegnene på følsomhet for arakidonsyre fremheves dårlig søvn, kronisk utmattelse, tynt hår og utslett.

Norsk kylling viser seg og inneholde vesentlig større mengder arakidonsyre enn norsk lam.

Til alle dere som kjenner meg og har testet dere med Balance testen fra Zinzino:
Les gjennom testresultanene deres igjen og sjekk 🙂
Jeg har lest gjennom mine flere ganger, alle 3 testene jeg har tatt.

Er så glad jeg ble anbefalt denne boken av min venn, Steinar.
Også utrolig glad jeg er i balanse, jeg som har levd på kylling flere år.

Kjøp denne boken 🙂 den er virkelig bra!
Ta gjerne kontakt om du ønsker å bruke 11 kroner dagen på et produkt som funker. Husk at St. Olavs hospital i Trondheim er et seriøst Universitetssykehus 🙂

Ha en god natt 🙂

Om marlenhoeier

Velkommen til bloggen min. Her vil jeg skrive om mitt liv og det jeg brenner for. Ønsket for denne bloggen er at den ikke skal forsvinne i det store havet av alle bloggene som eksisterer. Jeg er en veldig energisk og engasjert jente, så følg med :)
Image | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

