Det er jo så logisk..

Etter Oktober i fjor har jeg blitt mer og mer opptatt av hva jeg får i meg av mat, godis og annet som jeg forer kroppen min med. Har alltid vært ganske bevisst, men ikke sånn som jeg har blitt nå. Har enda ikke blitt fanatisk, sier enda fordi jeg kjenner meg selv og vet jeg endrer meg dag for dag. Jeg har tatt Raw Food Chef utdannelse nå i våres, takket være den flotte svigerinna mi Camilla. Får ikke lov å si dette av Camilla 😉 men jeg føler meg jo ikke som en skikkelig Raw Food Chef, men det er jo fordi man lærer mer for hver Raw Food rett man lager. Siden jeg lenge har vært 100 baller lufta jente (har landet litt mer nå) så tar ting litt ekstra tid for meg. Noen som kjenner seg igjen her kanskje 😉 Så gap ikke over alle temaer på en gang!

Grunnen til at jeg våknet ekstra i Oktober i fjor er at jeg tok en blodprøve og jeg lærte meg viktigheten av å være i Fettsyrebalanse (Balansen mellom Omega 3 & 6) og ha beskyttelse som måles i prosent. Testen ga meg hakaslep 😦 rett og slett. Er så glad for det nå da såklart, sannheten midt i fjeset. Du kan se mer om denne testen her: http://www.youtube.com/watch?v=cVO9kDJ9uV0 -og så skal jeg selvfølgelig fortelle hva min test viste; jeg hadde 18,9:1 balanse og beskyttelsen min var 0 – mamma sin test har vært den beste jeg har sett, men hun var ikke i balanse hun heller selv om hun har tatt tran hele sitt liv. Hun har aldri tvunget hverken broren min eller meg til å ta tran. Ikke som jeg kan huske 😉 og transmaken har jeg forstått at barn (og voksen) husker godt 😉 Ta en titt på den filmen jeg har delt med dere og kom gjerne tilbake til meg hvis dere har spørsmål eller kunne tenkt dere å sjekke dette. Jeg vet om folk som har hatt full score, da har de ofte et ekstremt rått kosthold. Du får da pengene igjen og kan selv velge om du vil ta olje eller ikke. Jeg har sett mange tester iløpet av et år og ingen av de har hatt full score. Skulle ønske det var stikk motsatt, men dessverre er det ikke sånn.

Ikke bare Balance Oil fra Zinzino, vi har også en Balance Bar og Balance Shake. Begge er veldig gode på smak. Dette for å kunne erstatte oljen og også fordi mange ikke orker å svelge oljen pga. konsistensen. Jeg selv tar olje hver dag, lager meg også shaken for å få i meg alt det andre den har av vitaminer og snadder 🙂 Den funker også som en måltidserstatter istedenfor en pølse på Shell.. Omega i pulverform har ikke vært en enkel sak, men vår kjære Linda Saga har altså fått til dette uten at oljen blir harsk. Mange lykkelige barn rundt meg nå, den yngste jeg kjenner som tar shaken hver dag er 9 år. Synes moren hennes er en av de smarteste jeg kjenner. Hun lytter til andres råd og prøver ut selv. Testen til mor var ikke bra, mener å huske den lå på rundt 19:1 og 0 i beskyttelse. Hun droppet å teste datteren, det viktigste der var at hun visste hennes helt sikkert var dårligere.

I grunnen startet jeg dette innlegget fordi jeg så et frokostbilde på facebook i dag, en frokostbolle med noe sjokoladefrokostblanding. Jeg måpte, lurer på om det er frokosten ofte? Hallo tenkte jeg, er det ikke logisk. Du vet da bedre? Den der bollen har vel ikkeno for seg… Som så mye annet tøys vi får kjøpt i dag.

omelett

Så dagens tanke er, vær bare bittelitt mer bevisst på hva du spiser. Du behøver ikke være fanatisk bare fornuftig. En sunn frokost som start på dagen 🙂 du vil vel at ungen din skal holde seg frisk og leve lenger enn deg ❤ Gjør det, for din egen skyld og barna ❤

Ønsker dere alle en fantastisk dag og helg! Ta vare på hverandre ❤ Høstklem fra Marlen

Om marlenhoeier

Velkommen til bloggen min. Her vil jeg skrive om mitt liv og det jeg brenner for. Ønsket for denne bloggen er at den ikke skal forsvinne i det store havet av alle bloggene som eksisterer. Jeg er en veldig energisk og engasjert jente, så følg med :)
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Det er jo så logisk..

  1. Lise Hansen sier:

    Beklager å måtte si det, men Zinzino er bullshit. Etter å ha blitt anbefalt produktet på det varmeste (av en som selv tjente penger på at jeg begynte abonnere…) så gikk jeg med på å prøve. Kjøpte en pakke med to tester. Fikk svar på test 1, man aldri svar på den neste som skulle fortelle om jeg hadde noe utbytte av å ha brukt oljen i 4 måneder…grunnen til at mitt testresultat «forsvant» var vel at det ikke viste noen som helst forbedring. Jeg har ikke følt en eneste forandring i kroppen i løpet av tiden jeg brukte det heller, heller motsatt; har aldri vært så forkjøla og hanglete som jeg har vært denne høsten.
    For å toppe hele greia så får jeg beskjed fra Zinzino da jeg ville avslutte abonnementet etter disse 4 månedene at jeg måtte betale for et helt år…noe jeg aldri fikk beskjed om i utgangspunktet. Jeg vil derfor advare mot Zinzino. Hold deg unna og drikk annen olje istedet. Zinzino er ikke de eneste som fokuserer på omega3/6.

  2. Kjersti sier:

    Hei jeg har selv tatt Zinzino balanse shake i 8 mnd. Det koster meg ca. 600- i mnd. Fordi jeg liker ikke å plage andre med at de bare må prøve noe jeg egentlig ikke vet virker får jeg heller ingen rabatt. Hvordan vet du egentlig at Zinzino er seriøs hva vet vi egentlig ang. disse testene. Verden er så korrupt at de kan vel bare sende de resultatene som passer nemlig dårlig resultat fordi da er de sikret kunder. Jeg vet ikke om dette er bra.

Legg igjen en kommentar

