Når hodet ikke henger med..

Noen ganger henger ikke hodet med i det hele tatt. Du vet når du kun er tilstede og hodet ditt «flakser» rundt.. Sånn er dagen min i dag. Etter jeg kjøpte boka Sannheten på bordet i går har jeg bare hatt lyst å henge meg på alle høstferie-folka. Du sitter på jobb og vil bare hjem til sofaen under teppet og sluke alle sidene i boka di.. Ser virkelig frem til å lese denne boka, baksiden sier en del; «De forteller heller ikke hva som skjer når kylling, laks og griser fôres med soyabønner fra Brasil. Så hva i all verden skal vi ha til middag?» Skjønner du, skal det være sånn?

Jeg har ofte lange samtaler med pappa’n min, veldig glad for at jeg har et veldig fint forhold til han. Pappa har vært selvstendig siden han var ung, han drev gatekjøkken på Grønland når han var et par og tjue før han fant sin greie i blomster. Han har så mange rå historier, jeg er veldig fascinert av pappa sine evner. Den mannen har lært meg å «trylle» -altså, når du ikke har noe så bare skaper du noe ut av ingenting. Det heter vel løsningsorientert 🙂 Sånn er det vel med en mann som tjente 5 millioner på 80-tallet på blomster. Og som aldri lot det gå til hodet på seg. – Husker for et par år siden vi satt å spiste sammen på Egon i Ski, (vi gjør ikke sånt så ofte) pappa spurte om han noen gang hadde fortalt meg hvor mange kasser med jordbær han hadde solgt på en dag? 300 kasser sa han, hallo tenkte jeg.. det er jo helt rått! Det er 12 kurver i en kasse.

Vi kan snakke om alt mulig, vi coacher hverandre og finner løsninger sammen. Ganske enkelt en av mine beste venner 🙂 I går når jeg reiste på trening ringte jeg han for å fortelle at jeg måtte ha denne boka. Så blir jeg jo veldig dyp og ivrig til tider og langer ut alle mine tanker. Det som er så kult er at pappa svarer. Han har så mange svar jeg føler er rett. Jeg spurte han for eksempel om landet vårt kan kalles skikkelig korrupt? Nei, -det er vel ikke korrupt men alt dreier seg om penger. Medisiner og sykdom, mat og matvareindustrien.. Triste greier..

Jeg blir mer og mer engasjert. Det må skje en forandring snart. Den ene etter den andre får kreft.. livsstilsykdommer er blitt en trend. Alle har diagnoser. Skal ikke komme med for mange meninger her, enda. Lurer du på hvorfor så mange får kreft, du finner mye interessant i boken jeg har nevnt her. Et annet tips jeg fikk i går er, Dr. Russell Blaylock med boka Natural strategies for cancer pasients. Du finner også intervjuer med han på www.youtube.com -seriøse sådan.

Ta vare på helsa, om du ønsker at den skal være så god som mulig 🙂

Om marlenhoeier

Velkommen til bloggen min. Her vil jeg skrive om mitt liv og det jeg brenner for. Ønsket for denne bloggen er at den ikke skal forsvinne i det store havet av alle bloggene som eksisterer. Jeg er en veldig energisk og engasjert jente, så følg med :)
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

